جهت سفارش محصولات یا خدمات با شماره تلفن موسسه تماس حاصل نمایید

کتاب و خدمات


مقیاس سنجش کیفیت محیط خانه و کیفیت تعاملات با کودک در خانه (کودکان زیر 7 سال)


پژوهش‌هاي بسياري مؤيد تاثير مثبت و شديد محيط و چيدمان خانه و تعاملات درون خانه بر توسعه ابعاد مختلف رشدي كودك، به خصوص در ٦ سال اول زندگي، است. تاثير خانه و تعاملات والدين با كودكان در سال‌هاي اوليه كودكي گاهي تا سنين نوجواني و جواني هم باقي است. محیط خانه برای کودکان زیر شش سال و حتی کودکان دبستانی، خود معلمی دیگر است که از آن در گفتمان تربيت اوان كودكي (تاك) به‌عنوان محيط يادگيري خانه (home learning environment) نام مي‌برند.

مقیاس سنجش کیفیت محیط خانه و تعامل با فرزند استانداردهای کیفیت چیدمان و دسترسی خانه را می‌سنجد. همچنین کیفیت تعامل والدین با کودک در اتاق‌ها و مکان‌های مختلف را می‌سنجد و به والدین کمک می‌کند تا بدانند در وضعیتهای مختلف چگونه باید در کنار فرزندشان باشند، با او رفتار کنند و از ابزار قوی زبان استفاده کنند. همچنین بخشی از رفتارهای والدین را ارزیابی می‌کند که کودک را تشویق به یادگیری می‌کند. این مقیاس نقشه راهی برای بهسازی خانه و تعاملات درون آن با کودک است که كمك مي‌كند والدين تعاملات زباني و رفتاري خود با كودكان‌شان در خانه را محك بزنند و محيط و چيدمان خانه خويش را طوري سازمان دهند كه تسهيلگر رشد و تعالي كودكان‌شان باشد.

مقیاس سنجش کیفیت محیط خانه و کیفیت تعاملات با کودک در خانه (کودکان زیر 7 سال)

قیمت: 50,000 تومان

مقیاس سنجش کیفیت مراکز نگه‌داری و آموزش کودکان (تولد تا 3 سال)


این ابزار علاوه بر ارزیابی چیدمان و لوازم، محیط یادگیری، تعاملات مربی با کودک، کودک با کودک و تعاملات و فعالیت‌های مراقبتی- آموزشی درون مهدهای کودک برای توسعه حوزه زبان، اجتماعی- هیجانی، شناختی و رشد فیزیکی و نیز ایمنی کودک را ارزیابی می‌کند. در این ابزار روش‌های مراقبت و ساختار برنامه والدین و کارمندان نیز ارزیابی می‌شوند.

مقياس سنجش كيفيت مراكز آموزش و مراقبت كودكان زير ٦ سال در دو جلد براي دو گروه صفر تا سه و سه تا شش سال به چاپ رسيده است. علت اين تمايز هم ويژگي‌هاي منحصر به فرد و نيازمندي‌هاي متفاوت كودكان در اين دو گروه سني است.

اين مقياس‌ها حدود ٣٠ سال است كه در پژوهش‌هاي طولي و ملي در عرصه بين‌الملل به كار گرفته شده است و هم اكنون به ويراست سوم رسيده‌اند. در ايران هم اين مقياس‌ها پس از ترجمه، در نزديك به ١٠٠ مركز پيش‌دبستان و مهدكودك استفاده شد تا از فيلتر روايي و پايايي عبور كنند.

اين مقياس‌ها در دو نقش به مراكز و مهد كمك مي‌كند:
١) تعيين كيفيت مهد/ مركز از ابعاد شش‌گانه كيفيت
٢) چارچوبي براي بهسازي كيفيت مراكز و مهدهاي كودك

مقیاس سنجش کیفیت مراکز نگه‌داری و آموزش کودکان (تولد تا 3 سال)

قیمت: 50,000 تومان

مقیاس سنجش کیفیت مراکز آموزشی کودکان 3 تا 6 سال


این ابزار سنجش، نگاهی جامع به رشد سال‌های اولیۀ کودکی دارد و حوزه‌های جسمانی، اجتماعی- هیجانی، شناختی و همچنین سلامت و ایمنی کودکان را در بر می‌گیرد. سنجش در این ابزار، بر پایه «مشاهده» قرار دارد که منبع اصلی سنجش کیفیت محیط یادگیری است.

مقياس سنجش كيفيت مراكز آموزش و مراقبت كودكان زير ٦ سال در دو جلد براي دو گروه صفر تا سه و سه تا شش سال به چاپ رسيده است. علت اين تمايز هم ويژگي‌هاي منحصر به فرد و نيازمندي‌هاي متفاوت كودكان در اين دو گروه سني است.

اين مقياس‌ها حدود ٣٠ سال است كه در پژوهش‌هاي طولي و ملي در عرصه بين‌الملل به كار گرفته شده است و هم اكنون به ويراست سوم رسيده‌اند. در ايران هم اين مقياس‌ها پس از ترجمه، در نزديك به ١٠٠ مركز پيش‌دبستان و مهدكودك استفاده شد تا از فيلتر روايي و پايايي عبور كنند.

اين مقياس‌ها در دو نقش به مراكز و مهد كمك مي‌كند:
١) تعيين كيفيت مهد/ مركز از ابعاد شش‌گانه كيفيت
٢) چارچوبي براي بهسازي كيفيت مراكز و مهدهاي كودك

مقیاس سنجش کیفیت مراکز آموزشی کودکان 3 تا 6 سال

قیمت: 50,000 تومان

مقیاس سنجش کیفیت دبستان


كيفيت خروجي‌هاي آموزش تابعي از كيفيت تدريس و مديريت كلاسي معلمان است. اين مقياس كيفيت فرآيند اموزش در دبستان را از سه بعد مي‌سنجد:

كيفيت حمايت و تسهيلگري آموزش توسط معلم
كيفيت تعامل عاطفي معلم و دانش آموزان
كيفيت مديريت كلاس

هر يك از اين سه بعد، خود داراي زير ابعادي است كه در مجموع در ١٠ بعد كيفيت فرآيند تدريس و تعاملات معلم دبستان را مورد سنجش قرار مي‌دهد.

این ابزار سنجش بر «مشاهده» به‌عنوان منبع اصلی اطلاعات برای سنجش کیفیت محیط یادگیری استوار است و لازم است مشاهده‌كننده ماهر با مشاهده كلاس معلم، او را در يكي از سطوح بالا، مياني و پايين قرار دهد.

پس از كاربرد اين ابزار در ٦٠ دبستان دولتي و غيردولتي در ايران، نمونه‌هاي رفتاري و كلامي از بافت كلاس‌هاي دبستان ايراني به ابزار اصلي، كه خود سابقه كاربرد طولاني در كشورهاي مختلف دارد، اضافه گرديد.

مقیاس سنجش کیفیت دبستان

قیمت: 50,000 تومان

شنیدن، درآمدی بر تدریس


این کتاب در باب تدریس و یادگیری است. نویسنده در نقش آموزشیار افراد بزرگسال، بیش از پنجاه سال در ایالات متحده، آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین، اروپا و خاورمیانه کار کرده است. در تجربه های تدریسی که داشته، آموزه های ژرفی درباره یادگیری بدست آورده است. در این کتاب برخی از این آموزه ها را به صورت مجموعه داستان هایی از رویدادهای تدریس بیان می کند.

جین ولا در ویراست دوم کتاب می نویسد : «کسانی که مشغول آموزش بزرگسالان هستند و با این کتاب آشنا شده اند همگی براین باورند که ایده ها و مهارت های موجود در این کتاب شیوه تازه ای از تدریس را به آن ها آموخته است. برخی از آن ها به خود من گفتند که شیوه اندیشیدن شان نسبت به یادگیری تغییر پیدا کرده است.»

جین ولا نویسنده کتاب متولد 1931 در یک خانواده ی مهاجر ایتالیایی درنیویورک به دنیا آمد و از سن 19 سالگی (1951) به مدت بیست و دو سال، به عنوان خواهر روحانی در شرق آفریقا یعنی تانزانیا، کنیا، و زامبیا به آموزش پرداخت. با دریافت مدرک لیسانس آموزش و فوق لیسانس هنر درسال 1956 به تانزانیا رفت و در آنجا به فعالیت های آموزشی خود ادامه داد. از سال 1968 تا سال 1973 با عنوان استادیار در انستیتو آموزش دانشگاه دارالسلام تانزانیا به تدریس مشغول بود. در آنجا با پائولو فریره ارتباط برقرار کرد و اندیشه های فریره بیش از پیش بر او اثر نهاد. پس از ترک سمت خواهر روحانی، درسال1978 با ارئه پایان نامه ای با عنوان «آموزش محله راهی برای بالندگی» دکترای خود را از دانشگاه امهرست در ایالت ماساچوست آمریکا دریافت کرد. سپس به عنوان استادیار آموزش بزرگسالان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی در مکان هایی چون پرو و مناطق روستایی کارولینای شمالی سرگرم فعالیت های آموزشی شد.

شنیدن، درآمدی بر تدریس

قیمت: 14,000 تومان

خدمات


بهسازی کیفیت آموزش مدرسه


مبنای نظری "الگوی بهسازی تدریجی مدرسه"، بر انگاره ایجاد یک اجتماع پویا بین معلمان متمرکز است که این معلمان خود در سنجش وضعیت کیفیت آموزش و در طراحی برنامه بهسازی مشارکت می‌کنند. تمامی اقدامات بهبود بر پایه "داده" های حاصل از ارزشیابی است، بنابراین همه آن‌ها برای کادر مدرسه معنادارند. ابزارهای سنجش مدرسه در سه بخش سنجش کیفیت ساختاری مدرسه، کیفیت فرآیندی مدرسه و کیفیت برآیندی مدرسه تعبیه شده است.

بهسازی کیفیت آموزش مدرسه

سنجش و پایش کیفیت فرآیند آموزش


سنجش و پایش کیفیت آموزش در بخش فرآیندی، تمرکز بر کیفیت تعامل در کلاس درس متمرکز است و همچنین کیفیت مشارکت دادن دانش‌آموزان در آموزش قصد شده را ارزیابی می‌کند.

این خدمت در بخش فرآیند آموزش و تدریس معلم در مدرسه به کمک مدارس و مدیریت آن می‌آید. با تمرکز بر کیفیت تعاملات درسی، رفتاری، تربیتی در کلاس درس و کیفیت مشارکت دادن دانش‌آموزان در آموزش، مدارس در سطح بالا، متوسط و پایین دسته‌بندی می‌شوند و طبق الگوی چرخ‌دنده‌های هفت‌گانه بهسازی تدریجی مدرسه، کیفیت فرآیند آموزش رصد و بهبود می‌یابد.

سنجش و پایش کیفیت فرآیند آموزش

سنجش و پایش کیفیت برآیند آموزش


سنجش و پایش کیفیت آموزش در بخش برآیندی، تمرکز خود را فراتر از حوزه دانش برده و به حوزه تفکر علمی در علوم، تفکر زبانی در زبان فارسی، تفکر ریاضی‌وار در ریاضی، بینش تاریخی در تاریخ و ... توجه ویژه دارد.

به کادر مدرسه کمک می‌کند اثربخشی آموزش‌ها و فعالیت‌های تربیتی خویش را در آینه تاثیر بر خروجی‌ها (بچه‌ها) ببیند. برآیند مدرسه در اینجا هم ناظر بر آموخته‌های بچه‌ها در دروس مختلف است و هم مهم‌تر از آن ناظر بر مهارت‌ها و ارزش‌های زندگی است که مدارس علاقه‌مندند برای بچه‌ها فراهم آید. به تعبیر دیگر سنجشی 180 درجه است که برای همه اهداف آموزشی و تربیتی که جزو ماموریت‌های نظام آموزشی است، ما به ازایی در بخش سنجش و ارزشیابی فراهم می‌کند. مهارت‌هایی از قبیل مهارت‌های تفکر، مهارت‌های ارتباطی و حل مسئله، ارزش‌هایی همچون احترام، خودباوری، خودکنترلی، اعتماد به نفس و ...

سنجش و پایش کیفیت برآیند آموزش